Voeding

Sporten betekent energie verbruiken. Naast lichamelijke spierkracht heeft ons lichaam dus extra energie nodig om goed te presteren.

Energie halen we in principe uit onze dagelijkse voeding, maar door een verhoogde activiteit wordt de aanwezige energie sneller opgebruikt. Een actieve sporter moet er dus voor zorgen dat hij/zij voldoende reserves tot zich neemt om goed te presteren en om herstel te bevorderen. Onderstaande voedingsstoffen zijn dan ook van groot belang voor regelmatige sporters.

 

Pasta

1. Koolhydraten

Koolhydraten zijn de brandstof van ons lichaam. Koolhydraten halen we o.a. uit pasta, bruin brood en bananen, maar vormen eveneens de basis van de meeste sportvoeding.

Lees meer

Eiwitten

2. Eiwitten

Zoals koolhydraten de brandstof vormen voor ons lichaam zijn eiwitten de bouwstenen van ons lichaamsweefsel waaronder onze spieren.

Lees meer

Mineralen

3. Mineralen

Een mineralencomplex (combinatie van zouten) is van belang om het isotone karakter van sportvoeding te bewaren.

Lees meer

Water

4. Water

Tijdens het sporten is het belangrijk om voldoende en regelmatig te drinken. Men voorkomt uitdroging en alle voedingsstoffen worden ter plaatste gebracht.

Lees meer

 

Bancontact - Visa - Mastercard - PayPal - iDeal - American Express

Winkelmandje

Uw winkelmandje is momenteel leeg.

My 3action

Nieuws

?>